EEMSDELTA - De bezoekerscampagne 'ZomerGeluk in Eemsdelta' gaat 26 juli van start. Een campagne voor en door ondernemers, die inwoners oproept de regio te ontdekken en lokaal te kopen. De campagne richt zich op de kernen Appingedam, Delfzijl, Loppersum en Middelstum. In navolging van de succesvolle campagne ‘Zielsgelukkig in Delfzijl’ in 2020 en 2021 zijn vier video's gemaakt. Daarin spelen ondernemers uit de vier kernen de hoofdrol. Zij zetten niet alleen zichzelf op het podium, maar laten ook hun dorp of stad zien. Daarnaast bieden ze een Geluksmoment voor klanten en gasten, samen met vele collegaondernemers.
Bloeiende en economisch sterke centrumgebieden
De gemeente Eemsdelta wil de gastvrijheid, de fysieke uitstraling en de economische toekomstbestendigheid van de vier centrumkernen versterken. Wethouder Annalies Usmany-Dallinga, verantwoordelijk voor centrummanagement/stadspromotie: "Het is belangrijk om te laten zien wat Eemsdelta allemaal te bieden heeft, zowel voor de inwoners als de bezoekers. We laten zien dat het goed wonen, werken, leven en winkelen is in Eemsdelta." Vanuit het Nationaal Programma Groningen is op gezamenlijk initiatief van gemeente en ondernemersverenigingen geld beschikbaar om de centrumkernen aan te pakken.
Promotie van Eemsdelta
Met de campagne wil de gemeente het gevoel van saamhorigheid benadrukken en laten zien wat Eemsdelta allemaal te bieden heeft. Ga eens langs in Adembenemend Appingedam, Lommerrijk Loppersum, Magisch Middelstum of Dynamisch Delfzijl. Een sympathieke actie om ondernemers, inwoners en bezoekers samen te brengen en op ideeën te brengen.
Meedoen met een Geluksmomentje
Alle ondernemers in Eemsdelta kunnen meedoen met de campagne door een 'Geluksmomentje' aan te bieden. Dit kan een aanbieding, een actie of extra service voor de klant zijn. De ‘Geluksmomentjes’ krijgen een plek op de website visiteemsdelta.nl/zomergeluk. Hier zijn ook de vier ondernemersvideo’s te bekijken.
Meer informatie en meedoen? Stuur een mail naar