GRONINGEN - Afgelopen zaterdag riepen Marketing Groningen en BUS Groningen Drenthe bezoekers in Groningen op om meer van de provincie te gaan ontdekken. Op de Westerkade in Groningen konden bezoekers op de foto met unieke selfiespots waarop bestemmingen in de provincie waren afgebeeld. Daarna mochten zij een envelop trekken. Deelnemers gingen naar huis met bijvoorbeeld een ontdekkingsgids met nog meer reisinspiratie of met gratis buskaartjes. De boodschap: je hoeft niet ver te reizen voor bijzondere ervaringen!
Het doel van de promotieactie was om bezoekers, maar ook inwoners van de stad te inspireren om de mooie dingen te ontdekken die onze provincie rijk is. Of het nu gaat om het beleven van erfgoed en cultuur of wandelen, fietsen en varen, in Groningen is veel te ontdekken. En veel van deze bestemmingen zijn goed bereikbaar met de bus.
Met deze actie lanceren Marketing Groningen en BUS Groningen Drenthe beide een campagne. Marketing Groningen geeft dit jaar een vervolg aan de zomercampagne ‘Ontdek wat je hebt’ die vorig jaar gelanceerd werd ter promotie van Groningen. De campagne is onderdeel van een vierjarige toekenning van de Provincie Groningen en belicht drie themaroutes: Retourtje de kop leeg, Retourtje net even anders en Retourtje van eigen bodem.
BUS Groningen Drenthe heeft op 1 mei ‘De Lijngids’ gelanceerd. Elke maand zal een andere buslijn uit het netwerk in Groningen en Drenthe in het zonnetje gezet worden. Zo staat de maand mei in het teken van lijn 163 tussen Groningen en Lauwersoog en juni in het teken van lijn 21 tussen Assen en Emmen. Middels vlogs, audiotours en offline media zal uitgelicht worden welke bezienswaardigheden er langs de lijn zoal te vinden zijn, allemaal makkelijk te bereiken met de bus.
Heb je de lancering gemist? Niet getreurd. Je vindt bakken vol met reisinspiratie op visitgroningen.nl of lijngids.nl
groningenactueel